Köksliv

Digestive eller mariekex?

Kategori: Tankar

I söndags gjorde jag ett test till höstens meny, ska sätta upp en godisbar främst till kaffet. Hade bara digestivekex på jobbet så det fick bli ett test utav de! Lade kex i botten, jordnötssmör,kex,rostad vit chokladcreme toppade med kex, doppade den i mjölkchoklad sen rullade jag den så gott det gick i en blandning på rsotad vitchoklad jordnötter och salt. Smaken är fruktansvärt god, enda problemet jag har är att den är svår att äta för den blir väldigt hög och svår att äta. Då har jag en annan idé, mariekex fingers, de är lägre och nog lättare att äta som en bar, en annan ide är att gjuta om digestivekexen så de blir lägre problemet är att de kan bli ömtåliga. ska pröva i nästa vecka med mariekex när jag är ledig.
 
Kommentera inlägget här: