Köksliv

Jag tror jag har lyckats..

Kategori: Allmänt

Sista testet med bao tror jag lyckades, lät degen jäsa i två timmar i stället för en sedan vägde jag varje degboll till 50 gram , att jag inte tänkt på det innan är ju fan ett mirakulöst misslyckande och sedan ångade jag dom och dom blev luftiga och fina. Så nu kan vi börja rulla köra dom istället för dom färdigköpta, dom färdigköpta är inte alls dåliga på något sätt men det handlar väl mer om stolthet i det man gör än något annat och känna att det är ens eget.

Ska även försöka få upp dom nya desserterna på menyn; cheesecake,körsbär och vegandesserten.
Nästa vecka eller veckan därpå blir det en recension av G.r.y.m's kockkniv som jag tidigare var skeptisk till, kan även meddela att Cosays köksknivar är bättre än miyabi, jag trivs så himla bra med den, jag började använda den på riktigt i köket för några veckor sen och den känns som en del av mig och så är den sylvass, helt underbart. 

Kommentera inlägget här: